Pot fi grupate pe următoarele categorii:
- beneficii pentru elevi;
- beneficii pentru cadrele didactice;
- beneficii pentru şcoală;
- beneficii pentru comunitate.
Elevii:
- învaţă să cunoască problemele mediului în care trăiesc;
- devin conştienţi de necesitatea împlicării în problemele mediului;
- devin mai atenţi şi mai preocupaţi de probleme mediului înconjurător;
- fac legatura între problemele locale şi cele globale;
- înţeleg mai bine problema dezvoltării durabile;
- îşi dezvoltă capacitatea de a lua decizii şi de a deveni lideri;
- devin protagonişti ai propriei lor educaţii;
- îşi dezvoltă abilităţile, deprinderile şi cunoştintele;
- se familiarizează cu un vocabular adecvat privind mediul inconjurător;
- sunt puşi in situaţii inedite, practice, devenind responsabili de propriile lor acţiuni;
- îşi pun întrebǎri asupra problemelor de mediu şi se gândesc la posibile soluţii;
- învaţă să realizeze un proiect pe baza informaţiilor acumulate pe teren;
- exersează folosirea Internet-ului în comunicarea cu alţi elevi care au aceleaşi preocupări;
- schimbă experienţe şi comunică cu alţi elevi din ţară sau de pe glob;
- contribuie la formarea propriei personalităţi, prin participarea la diverse actiuni instructiv-educative cu caracter ecologic, ce oferă acestora o gamă largă de preocupări în diferite domenii ale cunoaşterii: artă, literatură, muzică, ştiinţe etc.
- îşi dezvoltă creativitatea, spiritul critic, capacitatea de a lucra în echipă şi de a lua lua decizii pentru atingerea scopului propus;
- învaţă să se comporte ca buni cetăţeni.
Cadrele didactice:
- se remarcă într-un program internaţional care funcţionează de 29 de ani în lume şi de 15 ani în România;
- înţeleg mai bine problemele de mediu şi impactul lor asupra comunităţii din care provin;
- exersează folosirea Internet-ului şi noilor tehnologii ca instrumente educative;
- împărtăşesc experienţe cu alte cadre didactice din ţară şi din lume;
- sunt puşi ȋn situaţia de a fi apreciaţi de proprii elevi şi de comunitatea din care fac parte;
- devin mai atenţi şi mai preocupaţi de problemele mediului înconjurător;
- sunt recompensaţi cu diplome ce atestă implicarea lor într-un program internaţional;
- în funcţie de nivelul de implicare, primesc premii şi distincţii din partea CCDG.
Unitatea şcolarǎ:
- se remarcă într-un program internaţional cotat ca având cel mai mare impact la nivel mondial, prin participarea a circa 10 milioane de copii, tineri şi cadre didactice, din 48 de ţări de pe toate continentele;
- stabileşte legături cu alte şcoli de pe glob, pe baza platformei Linking Project;
- se implică mai mult în problemele de mediu, îmbunătăţind mediul şcolar cu ajutorul elevilor (amenajarea spaţiului verde din jurul şcolii etc.);
- realizează venituri prin valorificarea deşeurilor recuperabile;
- realizează economii financiare prin reducerea consumului de apă şi energie şi reducerea cantiţării de deşeuri;
- îşi îmbunătăţeşte imaginea în rândul comunităţii;
- îşi creează propria identitate în formarea educaţiei ecologice a copiilor/tinerilor;
- prin activităţile de proiect, va promova valorile şcolii;
- oferă copiilor / tinerilor posibilitatea de a îmbina noţiunile teoretice cu o diversitate de aplicaţii practice formale şi nonformale.
- participă la concursurile internaţionale gestionate de FEE;
- primeşte recunoaştere internaţională, Cerificatul Mondial de Eco-Şcoală şi Steagul Verde fiind simboluri ale dezvoltării durabile.
Comunitatea locală:
- identifică mai uşor problemele locale de mediu;
- realizează informarea şi conştientizarea membrilor comunităţii locale prin organizarea unor campanii ecologice;
- realizează mai uşor parteneriatul între membrii comunităţii şi diferite instituţii;
- dobândirea unui comportament ecologic în rândul elevilor se reflectă şi în comunitate;
- implică, în folosul întregii comunităţi, elevii în acţiuni efective de ecologizare a mediului, de exemplu activităţi de igienizare şi ecologizare a localităţii, refacerea spaţiilor verzi în colaborare cu autorităţile locale.
THE ECO-SCHOOLS PROGRAMME BENEFITS (pentru vizualizarea fisierului .pdf click aici ...)