PROGRAMUL MONDIAL ECO-SCHOOLS / ECO-ŞCOALA
COMISIA DE EVALUARE
Comisia de evaluare este alcătuită din următorii:
- Un reprezentant al Coordonatorului Naţional al Programului Eco-Şcoală - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie;
- Un reprezentant al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM);
- Un reprezentant al Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Componenţa Comisiei de evaluare este stabilită prin parteneriatele încheiate de CCDG
şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi cu Agenţia Naţională de Protecţia Mediului.
Comisia de evaluare va analiza performanţele şcolilor participante la Programul Eco-Şcoală şi modul în care acestea au implementat cele Şapte Elemente Esenţiale ale programului, în cadrul procedurii de evaluare pentru acordarea Steagului Verde şi a Statutului de Eco-Şcoală.
Procedura de evaluare cuprinde o etapă iniţială de evaluare a şcolilor pe baza Formularului de Evaluare completat de fiecare unitate şcolară solicitantă şi o etapă finală de evaluare realizată în şcoală de către Comisia de evaluare. În cadrul etapei finale, şcoala va organiza un program care va permite evaluatorilor să realizeze analiza implementării programului în şcoală prin discuţii cu elevii, profesorii şi toţi ceilalţi implicaţi în derularea acestuia, prin consultarea materialelor produse de şcoală în cadrul programului, prin observaţii directe realizate în şcoală.
Chestionarul va ajunge la Biroul Naţional Eco-Şcoală, care ia decizia acordării sau neacordării Steagului Verde, premiu simbol primit de şcolile care implementează cu succes programul recunoscut la nivel mondial.
Evaluatorii analizează dacă cele Şapte Elemente Esenţiale ale programului au fost puse
în practică. Această analiză se realizează urmărind criteriile redate în Chestionar. Formatul în care sunt prezentate criteriile de evaluare permite utilizarea acestui material ca suport pentru raportul final redactat de evaluator spre a înaintat Biroului Naţional Eco-Şcoală.