1. Documentaţia din ultimii 2 ani - ȋn portofoliul coordonatorului.
2. Raportul de activitate din ultimii 2 ani - ȋn portofoliul coordonatorului.
3. Un Raport pregătit de comitetul elevilor (punctual şi simplu) şi prezentat de ei. (pe CD)
4. Albume cu fotografii de la activităţile eco (pentru fiecare acţiune se vor specifica: locul unde s-a desfăşurat activitatea, participanţii, responsabilii, impactul).
5. Expoziţii cu obiecte realizate de elevi din materiale recuperabile.
6. O discuţie cu directorul şi directorul adjunct al unităţii.
7. O întâlnire cu Comitetul Eco-Şcoala al elevilor (elevii vor avea documentele de organizare şi de monitorizare a acţiunilor la nivelul clasei, şcolii, vor cunoaşte atribuţiile lor în clasă, şcoală)
8. Dovezi că întreaga şcoală este implicată în program.
Se vor inspecta clasele, biblioteca, alte săli destinate activităţilor didactice sau extracurriculare, grupurile sanitare, curtea şi grădina şcolii, locurile în care se colectează materialele refolosibile.
Comisia va sta de vorbă cu elevii. Intrebările vor viza:
- importanţa programului pentru şcoală şi pentru ei;
- cunoaşterea celor 7 paşi ai programului;- activităţile la care au participat;
- responsabilităţile copiilor/elevilor; - problemele de mediu din zona şcolii;
- contribuţia lor la depăşirea unor probleme de mediu din şcoală (documente);
- eco-codul unităţii (care este: cum a fost ales?);
- eco-şeful clasei (cine l-a ales, de ce?, ce responsabilităţi are?);
- disciplinele la care se discută despre eco-şcoală;
- ce reprezintă eco-şcoala?;- ce reprezintă Steagul Verde?;
- ce reprezintă FEE şi CCDG?; - ce informaţii sunt pe site-ul www.ccdg.ro ;
- de unde culeg/selecează elevii informaţiile dedicate educaţiei pentru mediu?;
- în ce loc din şcoală se colectează maculatura şi pet-urile? - de ce este necesar acest demers?;
- cine se ocupă de existenţa unor recipiente de colectare a deşeurilor în clasă? Trebuie să existe un grafic al colectării, în fiecare clasă;
- ce rezervatii naturale există ȋn judeţ? ce trebuie făcut pentru cunoaşterea şi protejarea acestora?
- ce ȋnseamnă: a proteja, a ocroti, dispariţie, distrugere, pericol, rezervaţie, poluare, biodiversitate? (un vocabular minimal de educaţie pentru mediu);
- care sunt temele programului abordate ȋn unitatea şcolară?
- .... şi altele !
Se urmăreşte aflarea de informaţii de la copii şi de la persoanele adulte, pentru a se putea completa chestionarul de evaluare.
Nu asistăm la serbări, ateliere de lucru sau alte activităţi formale!
Vizita va fi anunţată de CCDG cu o săptămână înainte, pentru a putea fi invitaţi la evaluare şi reprezentanţii ISJ şi APM. Aceştia vor fi invitaţi de către conducerea şcolii.
Sunt la fel de posibile vizite neanunţate din partea reprezentanţilor CCDG, înainte sau după evaluarea programată.
Din cauza graficului încărcat, datele programate de CCDG nu pot fi schimbate. În cazul în care, în ziua evaluării, în unitatea şcolară nu sunt prezenţi coordonatorul şi directorul / directorul adjunct, evaluarea nu poate să aibă loc.
Rezultatul evaluării va fi comunicat unităţii şcolare
în termen de 60 de zile de la data efectuării evaluării, dacă toate documentele solicitate de CCDG au ajuns la Biroul naţional Eco-Şcoală.