ARTICOLE
- Ar trebui evitate exprimările sub forma unor rapoarte de activitate, cu descrieri care spun "am făcut asta". Încercați întotdeauna să scrieți articole ca un narator, la persoana a treia;
- Evitați greșelile gramaticale și ortografice - înseamnă mult pentru o impresie de ansamblu;
- Elevii ar trebui să facă interviuri cu oameni diferiți, care să ofere viziuni diferite asupra subiectului; - Evitaţi povestirile unilaterale;
- Este necesară o listă a surselor utilizate.
FOTOGRAFII
- Fotografiile trebuie să transmită un mesaj.
- În general, fotografiile sunt preluate dintr-o zonă confortabilă; încurajăm explorarea zonei în profunzime, pentru a obține un rezultat cât mai bun, eventual elevii pot realiza mai multe imagini pentru a determina care este cea mai bună în final;
- Elevii ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a realiza fotografii interesante care pot ilustra un mesaj inedit. Acest lucru nu este ușor, desigur!;
- Descrierile fotografiilor trebuie să includă LOCAȚIA: de unde a fost preluată fotografia;
- Este indicat ca descrierea fotografiei să fie scurtă. Unii elevi transmit mesajul fotografiei prin intermediul descrierii, nu prin fotografie în sine...!;
- Titlul ar trebui să ofere spectatorului un anumit context de bază, fotografia ar trebui să spună povestea.
VIDEOCLIPURI
- Partea audio reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale unui videoclip. Asigurați-vă că interviurile sunt clare, fără a fi bruiate de zgomotele de fundal. În multe dintre videoclipurile trimise, sunetul a fost de o calitate slabă.
COLABORAREA INTERNAȚIONALĂ
- Juriul vrea să încurajeze colaborarea în spiritul YRE, dar școlile nu pot lucra pe probleme separate pe care să le expună într-un singur articol;
- Elevii nu trebuie neapărat să compare aceleași tipuri de probleme. În schimb, ei pot "urmări" problema din diferite țări, de exemplu. "Nivelul de consum" dintr-o țară poate fi conectat cu "producția" din alta sau cu o poveste de stilul "cauză și efect".
OBIECTIVELE DE DEZVOLTARE DURABILĂ
Prin structura sa, Programul YRE aliniază toate cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri), însă dacă un ODD social sau economic este ales doar ca o punte de investigare pentru un material, ar fi indicată o perspectivă mai largă, care să reflecte problemele mediului înconjurător;
- Este important să privim problemele și subiectele locale;
- Evitați să examinați aspecte generale, precum "schimbările climatice" fără a le conecta la o problemă locală specifică;
- Fiți conștienți de faptul că elevii ar trebui să conducă anchetele și să dezvolte materialele, asistența profesională din exterior trebuie limitată;
- Nu uitați diseminarea materialului, acesta este un pas important în metodologia YRE;
- Elevii ar trebui să investigheze problemele din afara școlii și nu doar să găsească informații online.